Canakkale Forum ST Şehitler Diyarı 18 Mart Çanakkale 17



Sitemize Kayıt Olmanız 2 Dk'nızı Almaz! Lütfen Sitemize Kayıt Olun ve Üye Olmanın Faydalarından Sizde Yararlanın!

Canakkale Forum ST Şehitler Diyarı 18 Mart Çanakkale 17

Çanakkale Savaşlari, Çanakkale Haberleri, Çanakkale Resimleri, Çanakkale Videoları, Çanakkale Bilgiler, Çanakkalede Turizm, Canakkale İlçeleri, Rehberlik

Değerli Dostlar Tarihe Adını Kazımış Olan Çanakkalemizi Tanıtmak İçin Kurduğumuz Bu Siteye Hoşgeldiniz...
Sitemizden Yararlanabilmek için lütfen Üye Olunuz.. Sitemizde Emeklerin boşa Gitmemesi Açısından Gizli Mesaj Uygulaması Yapılmaktadır..
Moderatör Olmak İsteyen Arkadaşlar Başvuru Yapmak İçin Burayı Tıklayabilirsiniz

Giriş yap

Şifremi unuttum

Arama Motoru

Özel Arama

Anket

Sitemizi Nerden Buldunuz?
67% 67% [ 4 ]
0% 0% [ 0 ]
0% 0% [ 0 ]
0% 0% [ 0 ]
33% 33% [ 2 ]
0% 0% [ 0 ]
0% 0% [ 0 ]

Toplam Oylar : 6

Tarihte Bugün


Tarihte Bugün v.7.0

Istatistikler

Kullanıcılarımız toplam 1370 mesaj attılar bunda 1059 konu

Toplam 174 kayıtlı kullanıcımız var

Son kaydolan kullanıcımız: ömer.1905

Haftanın en aktif yollayıcıları

Facebookta Paylaş

(( Canakkale Forum ST ))

Hava Durumu

CANAKKALE

RSS akısı


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

Anahtar-kelime


    Üçüncü havaalanının yeri belirlendi

    Paylaş
    avatar
    By_Boss
    Uzman Onbaşı
    Uzman Onbaşı

    Erkek
    Aslan
    At
    Mesaj Sayısı : 46
    Doğum tarihi : 13/08/90
    Yaş : 28
    Nerden : Ankara
    İş/Hobiler : öğrenci
    Lakap : Fırlama:)
    Tecrübe Puanı : 119
    Rep Puanı : 10
    Kayıt tarihi : 05/09/09
    Takımınız :
    Ruh Haliniz :


    default Üçüncü havaalanının yeri belirlendi

    Mesaj tarafından By_Boss Bir Paz Şub. 12, 2012 5:42 pm

    Gazetecilerin sorularını yanıtlayan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım
    Türk hava yolu taşımacılığında çok ciddi büyüme yaşandığını, büyümenin
    bu yıl da devam ettiğini belirtirken, ''Hava taşımacılığı aslında
    ülkenin ekonomisi... Kriz var mı, yok mu, onun habercisidir. O bakımdan
    Türkiye'de de hava taşımacılığı artmaya devam ettiğine göre, kriz
    falcılarının işi pek iyi gitmeyecek gibi gözüküyor'' dedi.

    Atatürk Havalimanı
    trafik açısından Avrupa'daki birçok havalimanını geçmiş durumda.
    İstanbul'a 3'üncü havaalanı için yer belirleme çalışmaları var mı?

    Geçici çözüm olarak Atatürk Havalimanına ilave pist yapılması gündemde mi?

    -Mevcut
    havalimanına yeni bir pist yapılması etüt çalışmalarını yaptık. Bununla
    ilgili bir kanaat oluştu. Diğer yandan yeni pist yapıyor olsak bile
    3'üncü bir havaalanı ihtiyacı ortadan kalkmıyor. Havacılıkta gelişmeleri
    dikkate alırsak, sadece İstanbul'da 2023 yılında 150 milyon civarında
    yolcuya erişeceğiz. Dolayısıyla mevcut havaalanlarıyla bu yolcuyu sevk
    ve idare etmek mümkün değil. O bakımdan İstanbul'a 3'üncü havaalanı
    mutlaka gerekiyor. Bunun için de çalışmalarımız önemli bir noktaya
    geldi. Yerimizi de belirledik. Ama şimdilik izninizle açıklamıyoruz.

    Türkiye
    havayolu taşımacılığı artan grafiğini sürdürüyor mu? Bu yıl için
    hedefleriniz nelerdir? Bir de hava şartları nedeniyle iptaller
    yaşanabiliyor, sıkıntılar yaşanabiliyor, iptallerle ilgili ciddi bir
    maliyet çıkıyor mu?


    -Sivil havacılıkta sadece geçen yıl
    değil, 9 yıl boyunca çok ciddi büyüme yaşandı. Doğrusu Türkiye bu alanda
    dünyanın bütün ülkelerini sollayarak rekordan rekora koştu. 9 yıllık
    gelişime göz attığımızda rakamlar çarpıcı. İç-dış hat, tamamında 33
    milyon bir yolcu taşıması varken, şu anda 118 milyona ulaşmış
    bulunuyoruz. Büyüme 2012'de de devam ediyor Allah'a şükür. Hava
    taşımacılığı aslında ülkenin ekonomisi, kriz var mı, yok mu, onun
    habercisidir. O bakımdan Türkiye'de de hava taşımacılığı artmaya devam
    ettiğine göre kriz falcılarının işi pek iyi gitmeyecek gibi gözüküyor.

    Hava
    taşımacılığında 2011'de ortalama yüzde 14,4 büyüme sağladık. Uçak
    trafiği sayısı yıllık 1 milyon 331 bin 835 olarak gerçekleşti. Yükte de
    önemli artışlar yaşandı. Hava aracımızın toplam sayısı 1.080'e ulaştı.
    Sadece özel jet sayısı 120'yi buldu. Kısacası havacılığın her alanında
    büyüme yaşandı. Hatta 2012 için de bu büyüme devam ediyor. Kış aylarında
    zaman zaman aksaklıklar yaşandı, ama çok az. Avrupa'ya göre çok daha
    sınırlı bir iptal ve gecikme yaşandı. Bunda ki sebep şu; Avrupa'da
    genellikle belirli bir sıcaklığın altına düşüldüğü zaman, eksi 2
    derecede operasyon durduruluyor. Bizde öyle bir şey yok, şartlar
    müsaitse kontroller yapılıyor ve emniyet tedbirleri alınmak suretiyle
    mümkün mertebe seferler iptal edilmeden, gecikmeli de olsa yapmayı
    tercih ediyoruz. Bizdeki amaç şu; fedakarlığı biz yapalım, ama ne olursa
    olsun vatandaşı gideceği yere bir önce ulaştıralım. Şüphesiz her
    iptalin ciddi faturası var. Sadece işletmeciye faturası yok, ülke
    ekonomisine faturası var.

    Diyarbakır'da sivil havalanı yapımına ne zaman başlanacak? Bunun maliyeti ne kadar olacak?

    -Başladı,
    şu anda sivil terminal ve tesislerin yapımı için ihale yapıldı. Ön
    yeterlilik belirlemesi yapılıyor. Firmalar tekliflerini verdiler,
    değerlendirme yapılıyor. Zannediyorum 2 ay içerisinde de mali teklifleri
    alınacak. Havaalanına mevcut terminalin olduğu yerden değil, tam
    karşıdan yeni modern tesisler, apronuyla, terminaliyle, park alanıyla,
    yollarıyla ve diğer sosyal donatı alanlarıyla çok güzel bir tesis
    yapılmış olacak. Bütçesini şu anda hatırlamıyorum, ama 400-500 milyon
    lira civarında bir bedel olacak.

    DENİZCİLİKTE YENİ TEŞVİKLER
    Yeni teşvik paketinde denizcilikle ilgili bir şey olacak mı?

    -Denizcilikte
    yeni teşvik sisteminde bir şeyler olmasını, özellikle olmasını arzu
    ediyoruz. Ama malum Ekonomi Koordinasyon Kurulu tarafından sürdürülüyor.
    Doğrusu net bir bilgim yok. Bir sektöre bir özel teşvik sağlamak kolay
    bir konu değil ve ekonomi yönetiminin de çok fazla öncelik verdiği bir
    konu olmadığını biliyorum. Bugün gemi inşasında öne çıkmış ülkeler
    sektörel teşvikleri vererek bu hale geldiler. O bakımdan bence gemi inşa
    sektörüne mutlaka ihracat kaydıyla teşvik uygulanmalıdır. Onu biz
    istiyoruz, sektör adına da talep ediyoruz.

    İstanbul Büyükşehir Belediyesinin deniz ulaşımının daha fazla
    kullanılması amacıyla 10 farklı noktaya teknepark yapımını içeren bir
    proje hazırladı. Teknepark dışında deniz ulaşımını artırmaya yönelik
    çalışmalarınız olacak mı?


    -Deniz ulaştırması
    İstanbul'da önemli toplu ulaşım araçlarından bir tanesi. Şu anda
    zannediyorum karşıdan karşıya geçişlerde yüzde 10 civarında bir payı
    var. Ama bunu çok fazla da artırma şansı yok. Aslında deniz ulaşımında
    dünyada İstanbul örnek bir şehirdir. Bu konuda Büyükşehir Belediyesinin
    yeni projelerine şüphesiz destek vermeye devam edeceğiz. Ama
    bildiğiniz gibi bizim Bakanlık olarak, deniz taşımacılığında, hele hele
    toplu insan taşımacılığında herhangi bir faaliyetimiz yok. Ya özel
    sektör bunu yapıyor ya da belediyeler yapıyor. Biz de gereken desteği
    veriyoruz.



    AA

      Similar topics

      -

      Forum Saati Salı Eyl. 25, 2018 6:19 pm